LindaSchutte.reismee.nl

Voorbereiding en vertrekken

Hee allemaal! De voorbereidingen zijn achter de rug, bij deze onze voorbereidingen voor het avontuur Zuid-Afrika. Veel leesplezier!

Het is vandaag eindelijk zover! Ik ga naar Zuid-Afrika voor mijn vrijwilligerswerk samen met Nathalie. Vanavond vertrekken Nathalie en iknaar Schiphol. We vliegen om 21.00uur vanuit Nederland naar Nairobi, Kenia, hier is onze (langdurende) tussenlanding. Om 6.20uur landen wij in Nairobi en om 12.00uur vliegen wij door naar onze eindbestemming Johannesburg, Zuid-Afrika, hier landen wij om 15.15uur. Voor vandaag zijn er vele uren in de voorbereiding gaan zitten. We zijn in juli pas begonnen met de voorbereidingen, want toen wisten we dat het project zal door gaan en er plek voor ons was. Van te voren hadden we al veel contact met Ineke van Doingoood, hierdoor wisten we al verschillende dingen over de organisatie en de projecten van Doingoood.Naast het mailcontact zijn we samen met onze oudersnaar Hoofddorp geweest voor een informatiebijeenkomst, zodat wij enonze ouderseen gezicht bij de organisatie kondenzien. De informatiebijeenkomstheefter bij mij voor gezorgd dat ikmet een gerust hart met de organisatiemee kan gaan, door de persoonlijkeen meedenkende begeleiding. Nu al mijn complimenten voorDoingoood! Door het vele mailcontact metdeDoingoood en de mensen in Afrikawerden wij voorbereid over verschillende dingen, zoalshet denken aan de kledingvoorschriften die er zijn in Zuid-Afrika. We hebben ons op verschillende manieren voorbereid. Er moesten vaccinaties gehaald worden, aangemeld worden bij de ambassade,nieuwe kleren geshopt worden en een sponsoractie worden opgezet. Die heel erg goed is verlopen. Wenemen 2 koffers vol met kinderkleertjes, medische spullen en speelgoed mee wat allemaal gesponsord is. En we hebben nog spullen over wat niet meer in onze koffer past, maar we hebben met de organisatie afgesproken dat deze spullen nog een keer worden op gehaald en een andere keer mee worden genomen naar Zuid-Afrika. Naast gesponsorde spullen hebben we geld opgehaald wat we inJohannesburg gaan besteden, ik laat natuurlijk weten wat we met het geld gaan doen.

Koffers zijn ingepakt, we zijn online ingecheckt, mobiel, laptop en fotocamera zijn opgeladen en we hebben er zin in!

Dit was het voor nu, tot het volgende bericht uit Zuid-Afrika!

Carin

Status Ruim 3 uur geleden geland. (tracklogboek & grafiek)
Vliegtuig Boeing 737-800 (tweemotorige jet) (B738 – foto's)
Snelheid Ingediend: 371 kts (grafiek)
Hoogte (grafiek)
Afstand Rechtstreeks: 2.915 km Gepland: 2.914 km Gevlogen: 2.952 km
Cabine Business / Economy: Maaltijd
Route n/a

Fijn dat je op de plek van bestemming bent aangekomen! Een fijne tijd Linda, ik ga je volgen.

Mariët

Wat leuk dat je zo uitgebreid schrijft. Ik blijf je volgen. Maar je ontkomt natuurlijk niet aan het uitgebreid vertellen als je weer terug bent. Geniet van je dagen.

Doingoood